Friday, August 5, 2011

tonite!!



salam.....hye u oll...mlm ini sy amat heppy.....KERANA....dpt melepaskan rindu dendam,kesumat pd my BFF 4 eva...even x seme BFF ku dpt berchatting brsama...but ttp meriah...bukan face 2 face ea...chat kt FB je..pon dah haru biru...CAN'T imagine klau jumpe dpn mata..ada meja yg terbalik..MISS diorang DAMN MUCH...klau lah seme BFF ku dpt berchating at one time...msti chat box tu blh meletup kan....
weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......
rindunyer kt korangg....bila blh gather3....neway tu je lah nk ckp...amat GUMBIRA rasa HATI ini.....jap2...sblom menamat kn entry kali ni...mau share gmbr kenakalan kami meyh...Miss dat moment.....







INILAH CINTA HATI SAYA!!
p/s...x moleyh upload manyak3 gambar meyh..nnt u oll curi cinta hati sy...xmoleyh3

Monday, August 1, 2011

edisi ramadhan....

first of all....eppy ramadhan to all muslim....yg mna pose lah ea...
huhuhuhuhuhu....
by da way....sebulan brpose ni....bermakna sebulan lah ak akn off duty.....kedai kena lah tutup kn.....kalau x ramai plak tergoda iman..


sambutan ramadhan kali ni agk meriah....semua adk bradik blik brcuti kcuali angah...he on duty....x moleyh cuti meyh....
menu utk mnyambut ramadhan:
--->soto
--->sup
--->satay
--->nasi impit n kuah kacang...



sahur hari  pertama........a.k.a pg td......seme amat senang nk bgun ea...sbb excited lg meyh.....
menu sahur:
--->ikn ebek msk asam
--->udg greng
--->daging greng kunyit.....
sedap meyh...sbb dlm keadaan mamai kn...so tolak je lah masuk dlm mulut kn......


jeng4......seharian menahan lpr dn dhga serta dugaan3 lain....akhirnya huhuhuhuhuhuhuhu masanye tlh tiba utk melunaskn hutang seharian kepenatan..
start pkul 5PM...kami brtungkus lumus menyediakn juadah buat brbuka pose.....tiba3 abh ajk meround kn diri di bazar ramadhan...hehehehehe...seme lh mcm lpas kudung...siap2,comel3..mau usha mkanan lah....eksyen skit x mau pg bazar dpn umah...pg bazar kt bandar pekan meyh...hehehehehe......best3...shopping pnya shopping...tgok jam dh pkul 1903...nk berbuka kul 1923......masa anda cuma ada 20 minit utk memecut kn kenderaan anda supaya smpai di rumah tepat pd masanya.....ape lg...pekan drift + kart+race lah...hak3....


hasilnye....juadah berbuka pose adalah sprti di  bwh........
----<kari ikan
----<aym bkr berempah                                                
                                                         ----<ikn goreng }                 seme ni home made ea
----<kelempung masak sambal
----<pajeri nenas
----<puding berkuah.....

                                                                                                       







yg beli kt bazar,nak tau jgk ke????kang x larat nak baca....so better anda pham3 sendiri yer....hehehehehehe..malu kita mau story....adk bradik amai...mcm2 lah kn...mngikut selera tekak masing3..hehehehehe....

 so abis lah 4 today...will see on tomorrow ea...daaaaaa......



Monday, July 11, 2011

IBUku ABAHku~~~~BoS Ku.....

Ambik nak ko....TITLE x blh blah...hehehehehehe...macam autokratik jer bunyi nyer kan...actually sy sdg melayan cuti sem yg amat pnjang...iaitu selama 3 bulan lebihhhh.....so klau dah nama pon cuti...harus lah rilex3 kan....tapi lama2 rilex pon blh jadi cceeemmmmuuiiihh gak kan...nak dijadikan citer....ibu ku ini...ada lah membuat perniagaan kecil-kecilan....pengasas perniagaan ini adalah adikku yg ke-4...badrul amin...dia nie kedekut skit...so klau org kedek nie,msti lah mata duitan kan...sbb tu lah dia niaga...dari 5 biji balang coklat....hari nie...dah brpuluh3 pon....siap ada plbgai menu tambahan...ambooiii..mcm restaurant plak kn...kikikikikiki...selain itu sy juga merupakan cikgu tuisyen yg x brtauliah buat adk3 ku...kalah headmaster skulll diorg....

nie lah kedai aka gerai aka ape3 sje lah yg sy mksudkan e2..yg mnarik nye...nmpak mcm main jual3 je kn...but everyday pnya income not bad...dgn income satu hari..ibuku blh byar ak upah sbnyak rm20 ++..tu blm kira dia main kutu lah ape lah..dhsyt kan....oleh krana abah kesygan TIDAK membenarkan sy utk bekerja....so beliau akn memberi elaun tetap yg benilai rm3......++++ setiap bulan...so ape yg nak heran...bagun pagi ikut suka...makan minum,tempat tido,pakai ditanggung...hehehehehe....so ape lg....duk umah je lah kan...pon masyyyuuuuukkk...ok what...






jadi inilah aktiviti ku di masa3 lapang yg x brape lapang nie....lai3...meh dtg rmai3 membeli di sini ea....n thanks buat adk2 skulll blkng yg jga pelanggan setia di cni....antra yg trlintas di msa ini....~afif~faiz~husnul~sheikh~idham~bai~fitri~nuren~izzah2~alia~yg lain3 xtau nak di eja...harap maaf ea..heheheheheheheheheheh

akhirnya!!!!

                          Firstly alhamdulillah masih lg brnfas di muka bumi ini....ceeewwwwaaahhhh..mcm nk mla kn ucapan perasmian plak kn...hak3....neway dh lama x merajinkan jari utk menaip di blog ku ini....tapi mlm nie tba3 terajin....ntah ape mimpi ntah....hehehehehehe...kalau u all mau tau...pada 30 jun baru2 nie....ak tlh berjaya melangkah kan kaki ke I-city yg ku idam3 kan....bkn lah excited sbb xpnah tgok lampu3 yg bewarna warni....tapi ctu lah tmpt yg pling ak nak pg...xtau knape..n pnah dlu ak nk pg dgn someone nie....tp x kesampaian...jadi akhirnya...dpt jgk ak pg dgn my beloved pamily...wwwweeeehhhhuuuuuu.....

Actually bkn lah sngaja or tkde kje yg sesuka aty je jejalan di cni...but smbil mnyelam kena minum air kn...bru cpt skit timbul..hak3....al kisah yg sebenarnya...ak n my pamily anta my bro msuk keje...dpt keje kt syarikat trim at shah alam...dah rezeki dia kan...bru abs blajar kt ikbn temerloh...seminggu je rht...terus dilamar oleh syrkt e2.....jelez3....congrate3....TAPI dh alang3 menyeluk pekasam kan....biar sampai pekasam kena goreng...jadik...kami pon pg lah bersiar3 d cni..takde lah best sgt tempat nie....cuma rasa mcm nak bawak balik je replika3 bercahaya tu...wink2.....
rombongan yang awal mendarat..ada separuh lg tgh otw......

adik.....ibu....abh.....

kazen3

my beloved parentzzz

bangau vs cik katak

bawah nie pon nak snap kn...malu en.giraffe tu
cba lihat dgn mata halus anda...gmbr  yg tiang dkt tu my  ateh...n yg tiang jauh tu...her husband yg gila sporting....

haaa..nie plak part ank2...pon duk celah2 en.deer tu...so santa dah x blh anta adiah..akibat muatan penuh...hak3...


kalau nak nengok pic3 lain....blh lah tgok kt fb ea...dh upload d ctu...hehehehehe...kalu uoll tgok muka mcm xde feeling jer tu....sila lah faham...masing3 amat lah kepenatan akibat prjlnan yg jauh serta ada yg bkerja di siang hari..TAPI demi melunaskan HAJAT ku yg TIDAK kesampaian dulu...mereka2 ini gagahkan juga kaki....LOVE my family members SOOOOOO mUUUUUCCCCHHHH!!!!!!




Thursday, June 9, 2011

eppy 46th

semalam..genap lah usia abah ku yang ke 46 tahun....sambutan ala kadar jer...bcoz abh bz dgn kje...tapi pe3 pon...tetap bermakna...bangun pagi3 lagi dah masak nasi impit..perap satay....buat sup ayam...kuah kacang...sebijik macam nak beraya.....hehehehehe...semoga abah dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan serta dilanjutkan usia.....agar dapat melihat semua anak3 nya berjaya sekaligus dapat merasai detik3 menjadi moyang...hahahaha...nah amik...moyang terus tu...hehehehehehe....amin....





haaaaa...jgn terkejut ye....dress seksa ckit......bkn ape...blik keje terus je nak pg main badminton....so masa sgt lah mencemburui kami ank branak bila bersama.....sekian...

Sunday, June 5, 2011

my family holiday......

first at all....alhamdulillah kerana masih lagi bernafas di muka bumi ini....lama betul rasanya x menjenguk blog ku ini....bukan ape....bz lah lately nie....huhuhuhuhuhuhu....actually baru jer balik dari bercuti di Cameron Highland...syukur sgt3...akhrnya dpt jgk lah abah ku merehat kan diri dr tugas3 pjbt yg x pnah abis....4 u all pnya info,my dad ni mmg org yg pling ssh nk buang masa dgn berehat3 tnpa wat pe3 xtvt....akhirnya atas perancngan yg rapi antara ak,mak teh n my pak njang...maka terlaksana lah percutian sulung kami yang berobjektifkan rehat...rehat...rehat.......hakhakhak...setenang n sedingin cameron highland...cewwwahhhhh...mmg TERBAIK lah....so klau dh nama pun santai...wajib lah ada snap3 kan....mau tengok ea?????sat naaa......jeng3.......

                                                               First day at CH........
 bro...bro...bro.....
muahx3...ibu n abh
~we~

di sini...

home cweet home
amboi3....sampai3 jer terus snap3 kan....hehehehehehe.....over excited lah kata kan...masyuk.....wlaupun sharian kepenatan dlm perjalanan...what ever pon....malam tu still lg bleh mem BZ kan diri di pasar mlm berinchang.....menshopping kan diri...dah tkde makna nye mencuci mata.....asal bekenan je angkat....hehehehehe.....especially my mom.....hehehehe...
 
                                                            snap2 second day....
breakfast...

rombongan hj.saad....

ada skill nmpk...

yummy....

abh mlyn kerenah ank3 nya

my little bro..omey

pekena sup jap.....

delicious....@strawberry park
                             second day part mlm......ada advanve celebration 4 fathers day...weeee


bbq.....

bako indoor...sbb luar hujan...ish2

strawberry pancake...

my grandfather....simbolik n wakil father3 yg ada....

we love you.....eppy fathers day

rasa lama benor lah mengupload gambo utk add dlm ini blog....bkn nie je gmbr3 nye...bnyk lg...tp x blh lah ltak bnyk3...ni pon hampir3 nak hang.....perghhhh...pnya lah bnyk....ok3.......so ni sy nk upload gambor last day....sama2 lah kita view3 yer......

bye3 CH.....last day...

its mine...4 ever.....

hingga akhir nyawa.....

tok wan.....

my big pamily

pose my big bro

bila family menge'tea'

my lovely family.....simple and steady......

sampai sini je lah story percutian kami kali nie ea...next time klau kami pg becuti lg...i story morry lg k...miss dis moment....love u all...